Fundacja PraskDesign zajmuje się wspieraniem młodych polskich projektantów. Organizator konkursu DesignY.

Home Aktywni w branży „Well-Being 4.0” czyli filozofia designu 2016/2017

„Well-Being 4.0” czyli filozofia designu 2016/2017

SHARE
, / 1891 0

Międzynarodowe targi Heimtextil, które corocznie w styczniu odbywają się we Frankfurcie, to nie tylko wystawa i prezentacja niezliczonej ilości tekstyliów, tapet, dywanów, wzorów i kolorów 크리스탈인포 다운로드. Od paru lat to także moment, na który czeka branża designu, bo właśnie we Frankfurcie prezentowane są wtedy trendy przyszłości. Długotrwałe badania, obserwacje rynków i zachowań konsumenckich zbierane są tu w spójną wizję tego, co będzie kształtowało naszą przestrzeń w najbliższym czasie i jaka ona będzie 아이패드 유튜브 동영상 다운로드. I wbrew pozorom nie jest to tylko wybór modnych i poszukiwanych kolorów, struktur tkanin czy form przedmiotów. To cała filozofia, która mówi, jaki będzie nasz świat, jacy w nim będziemy my, jak się zmieniamy, jakie są i będą nasze potrzeby ps2 바이오스.

Autorem tegorocznej prezentacji trendów 2016 była amerykańska agencja trendów WGSN, która we współpracy z licznymi międzynarodowymi agencjami stworzyła wizję określoną mianem „Well-Being 4.0”.  Co kryje się za tym pojęciem 한글 푸티 다운로드? Według jednej z autorek konceptu – Lisy Douet – to przyszłościowa i spójna wizja komfortu w czasie postdigitalnym (3.0.), która wychodzi poza dotychczasowe ramy odczuwania wygody 다운로드. Zapewnia ona spokój, siłę i równowagę. Szuka dróg i możliwości łączenia tego co naturalne z tym, co jest wytworem człowieka i efektem technologii 전철 노선 다운로드.

Świat, w którym żyjemy znajduje się w ciągłym pędzie. Rozwój i dominacja technologii sprawia, że to co jest dziś, jutro staje się przeszłością 안드로이드 유튜브 4k 다운로드. Definiuje go natłok informacji, wszechobecne bodźce, kreowane pokusy zwiększające konsumpcjonizm. Człowiek stał się jedynie trybikiem w tej pędzącej  machinie 다운로드. Początkowo zafascynowany nowymi możliwościami, które taki świat oferuje, zaczyna się w nim gubić i nie może odnaleźć swojego miejsca. Traci oparcie, poczucie własnej wartości, szuka wzorców, autorytetów i nie może ich znaleźć 다크나이트라이즈 다운로드. Zaczyna więc buntować się i szuka dróg alienacji. Długotrwały stres, życie pod presją i stale on-line powoduje, że chce się  odizolować i uciec 다운로드. A jego miejscem schronienia staje się dom. I to właśnie dom urasta do oazy spokoju, twierdzy, miejsca prywatności, gdzie pęd świata nie ma dostępu, gdzie człowiek odnajduje równowagę i wypoczywa w sensie fizycznym i mentalnym.

Dom ma być dla człowieka miejscem wytchnienia i wszystko, co się w nim znajduje ma temu służyć. Przedmioty, które wypełniają tę przestrzeń i których używa, mają mieć jeden cel: wygodę człowieka i dbałość o jego komfort i dobre samopoczucie. Mają zwiększać jego jakość życia, oszczędzać jego czas i pieniądze. Aspekt ludzki zdecydowanie wysuwa się na pierwszy plan.

„Well-being 4.0” stawia zatem w centralnym punkcie człowieka, jego styl życia, nawyki, przyzwyczajenia, zachowania konsumenckie, a przede wszystkim jego komfort i wygodę. I te wartości z powodzeniem dadzą się ucieleśnić w designie.

A już niebawem więcej o tym, jak filozofię „Well-Being 4.0.” i jej poszczególne aspekty urzeczywistnić w naszych domach…